motto
Zpět

MEZINÁRODNÍ DEN ZDRAVÉHO SPÁNKU 21.3.2015

Přidal: Přidáno: 20. 3. 2015 16:15:17

20 Březen 2015

Na první jarní den připadá Mezinárodní den zdravého spánku. V dřívějších dobách se zdravý spánek příliš neřešil, ale s nástupem rychlejšího životního tempa a stresu v kombinaci se sedavým zaměstnáním, bychom se měli zaměřit na problematiku poruchy spánku a její možné prevence. Čtěte více...

MEZINÁRODNÍ DEN ZDRAVÉHO SPÁNKU 21.3.2015

Spánek je velmi důležitý pro regeneraci celého organismu. Během spánku se snižuje naše teplota, zpomaluje se dýchání, krevní tlak se snižuje. Tělo odpočívá a zároveň se nám „filtruje" mozek. Zpracovává veškeré podněty, které jsme mu přes den dali. Zjednodušeně můžeme říct, že třídí myšlenky a zážitky. Některé z nich ukládá do paměti, ty méně důležité budou časem zapomenuty.

Spánek dělíme na dvě fáze, které se střídají. Jde o REM fázi a NonREM fázi. V REM fázi se zdají sny. Jejich vznik je stále ještě nejasný. Někteří psychologové tvrdí, že se nám do snů promítá vše za uplynulý den - vše, co jsme viděli, zažili, ale i to, na co jsme si jen vzpomněli.

Zdravý spánek

Zdravý spánek by měl trvat u dospělého člověka 6 - 9 hodin. U dítěte by měl být delší. Kromě délky je důležitá také kvalita spánku. Neměli bychom příliš ponocovat, protože noční spánek je nejzdravější, zejména mezi 12. a 2. hodinou.

Důležitá je také správná postel, proto při její koupi pečlivě vybírejte. Matrace musí být prodyšná. Nutná je také její pevnost, ale zároveň schopnost kopírovat tvar těla. Dbejte i na výběr vhodných lůžkovin a nezapomínejte větrat. V noci by mělo být v ložnici trošku chladněji. Pod dekou vám jistě zima nebude a kvalita spánku se tím mnohem zlepší.

Máte v ložnici příliš rostlin? Zbavte se jich! Přes den sice vyrábí kyslík, ale v noci nám ho berou.

Důležitá je také psychická vyrovnanost před usnutím. Odebírejte se na lůžko klidní a připraveni na spánek. V tuto dobu vypusťte problémy, kterým jste čelili nebo které na vás čekají následující den. Člověk má usínat klidný a spokojený. Není-li tomu tak, odrazí se to nepříznivě na kvalitě spánku.

Zdravý spánek přispívá k duševnímu zdraví, dobré náladě a celkové pohodě. Mějte to stále na paměti!

Každému se občas stane, že se nevyspí zrovna do růžova. Jistě to znáte. Bolí vás hlava, necítíte se dobře, jste podráždění a celý den vám nic nejde. V tomto okamžiku si uvědomíte, že je kvalitní spánek opravdu důležitý.

Dlouhodobě špatný spánek

V poslední době jsou poměrně časté problémy s nespavostí. Ty jsou způsobeny stresy, které v dnešní době zažíváme ve zvýšené míře. Naše tělo i mysl jsou v napětí a této tenze se nám nedaří zbavit ani v okamžiku, kdy se chystáme jít spát. Zaměstnáváme-li mysl ještě v posteli, bráníme jí odplout do říše snů.

Pokud máte problémy se spánkem delší dobu, navštivte lékaře a poraďte se s ním. Dlouhodobá nespavost dokáže hodně potrápit.

Nezapomínejte na důležitost zdravého spánku. Díky němu regenerujeme své tělo a mysl. Přizpůsobte všechno tak, aby váš spánek byl co nekvalitnější. Uvidíte, že se zvedne i kvalita vašeho života.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info